جستار «اندر احوالات کاربرد اینستالیشن در ادبیات» «زویا قلی‌پور»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

zoya gholipoorr

اینستالیشن یعنی هنر چیدمان؛ در این نوع نگرش هنری تاکید بر حجم و نحوۀ چیدمان با استفاده از متریال‌های مختلف حتی موسیقی برای ایجاد نوعی حس درونی در مخاطب است که منحصراً در اختیار شخص مخاطب قرار می‌گیرید. به عبارت دیگر یک منظره با هزاران برداشت حسی که کاملاً با ناهوشیار مخاطب ارتباط فردی برقرار کرده و پس از برانگیختن احساسات درونی موجب پیدایش نوعی تفکر یا نگرش یا حس متفاوت و جدید نسبت به سوژه می‌شود که بر خاطرات و احساسات و ناهوشیار مخاطب بارگذاری می‌شود.

جستار «اندر احوالات جاده‌سازی برای آیندگان» «زویا قلی‌پور»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

zoya gholipoorr

در روزگاری زندگی می‌کنیم که دسترسی به اطلاعات از آب خوردن آسان‌تر است. باور کنید واقعیت دارد! زیرا شما می‌توانید در تخت خود دراز بکشید و با یک سرچ ساده از جدیدترین اطلاعات علمی روز جهان آگاه شوید و به بهترین و قوی‌ترین و جدیدترین منابع علمی دسترسی داشته باشید.

ناداستان «کافه برناردو» «فروغ صابرمقدم»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

forogh sabermoghadam

در طول یک ارتباط صریح و شفاف، مرد و زن به عمق صمیمیت و دوستی یکدیگر پی می‌برند و اگر هدف غایی برای آن‌ها روشن و شفاف نباشد، شخصی که منطق عقلانی خود را در آن ارتباط نادیده گرفته باشد و صرفاً دستخوش احساسات خود شود بازنده اصلی خواهد بود!

نگاهی به فیلم «ابدو یک روز» کارگردان «سعید روستایی»؛ «گیتا بختیاری»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

gita

بازیگران: پیمان معادی، نوید محمدزاده، شبنم مقدمی، پریناز ایزدیار، ریما رامین‌فر، مهدی قربانی، معصومه رحمانی، شیرین یزدان‌بخش

تهیه‌کننده: سعید ملکان

باورهای عامیانه دربارۀ «سوت زدن» و «سوسک» نویسنده «سیما میرهادی‌زاده»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

sima mirhadizadeh

سوت زدن

صدایی که با بیرون دادن نفس از دهان یا با سوت ایجاد می‌شود. در باور مردم سوت زدن را به صدا زدن شیطان تعبیر می‌کنند. سوت زدن شب هنگام گناه دارد. بد یمنی می‌آورد. شب نباید سوت زد بد است. نقش بر آب می‌شوند؛ یعنی تمام ثروت خود را از دست می‌دهند.

نگاهی به رمان «شغل پدر» نویسنده «سُرژ شالاندون»؛ مترجم «مهستی بحرینی»؛ «مصطفی بیان»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

mostafa bayann

سُرژ شالاندون[1]، متولد سال 1952 در تونس، نویسنده و روزنامه‌نگار فرانسوی است. تا سال 2021، ده رمان از وی منتشر شده است؛ که رمانِ «شغل پدر» هفتمین کتابِ شالاندون است که در سال 2015 منتشر و در سال 1397 با ترجمۀ مهستی بحرینی توسط نشر نیلوفر منتشر شد و تا سال 1399 به چاپ چهارم در ایران رسید.

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692